Becommer.com

Tıklayın Sizi Arayalım

Tıklayın Sizi Arayalım


En Güncel Amazon PPC Reklamları Kullanım Rehberi 2023

Amazon PPC nedir?

PPC (Pay-per-click – tıklama başına ödeme) e-ticaret ile hayatımıza giren bir reklam terimi. Amazon PPC reklamları ise Amazon üzerinden sponsorlu ürününüze birisi tıkladığı zaman hesabınızdan yapılacak ödemeyi ifade eden bir reklam modelidir. 

Amazon PPC reklamları, Amazon’un üçüncü taraf satıcılarına sunduğu reklam platformudur. Satıcıların ürünleri için reklam kampanyaları oluşturmasına imkan verir. Potansiyel bir müşteri, reklamları her tıkladığında ve görüntülediğinde bir ücret ödersiniz.

Amazon PPC reklamı vermeye değer mi? Evet, Amazon PPC müşteri trafiği çekmenin bir numaralı yoludur. Amazonla ilgili forumlarda en çok konuşulan konuların başında yer alıyor

Amazon müşterisi mağaza veya ürün ziyaretine geldiğinde alışverişe hazır olarak geliyor. Müşterilerin %60’ı bir ürün almak istediğinde Amazon’da aramaya geliyor. Amazon Amerika’da aylık 3 milyar, Avrupa Amazonda 1.5 milyar müşteri trafiği bulunuyor. Yani görüntüleniyorsanız, satın almaya yakın müşteriye ulaşabiliyorsunuz. Yapmanız gereken müşterilerin dikkatini çekmek. Bir çok satıcı Google ve Facebook’tan Amazon reklamlarına yöneliyor. 

Reklam verenler, yalnızca Amazon reklamları tıklanırsa teklif fiyatını öderler – bu nedenle, “tıklama başına ödeme”.

İlgili: Becommer Amazon Hesap Açma Hizmetleri 

İlgili: Becommer Amazon Hesap Yönetim Hizmetleri 

Ancak PPC reklamlarının ayrıntılarına girmeden önce Amazon’un temel PPC ölçümlerini anlamak, bur reklam modelini kullanmak açısından çok önemli. Amazon PPC için belirlenen her bir ölçümü şu şekilde tanımlıyor:

  • Reklam Satış Maliyeti (ACoS):

Reklama harcanan satışların ilişkilendirilen yüzdesi. Bu yüzde, toplam reklam harcamasının ilişkilendirilen satışlara bölünmesiyle hesaplanır. Örneğin, 20$’lık atfedilen satışlarla sonuçlanan reklamlara 4$ harcadıysanız, ACoS’niz %20 olacaktır (yani, 4$/20$ = 0,20).

  • İlişkilendirilmiş Satışlar:

Reklamlarınızın tıklanmasından sonraki bir hafta içinde oluşturulan toplam ürün satışlarıdır. Satış verilerinizin doldurulması 48 saat kadar sürebilir, bu nedenle satış verileri “Bugün” tarih aralığında kullanılamaz ve “Dün” tarih aralığına ertelenebilir. Kampanya Performansı raporunda, reklamı yapılan ürünler ve diğer ürünler için ayrı satış toplamlarını görüntüleyebilirsiniz.

ilgili: Amazon ACoS Nedir? Amazon Reklam Satış Maliyeti Nasıl İyileştirilir?

  • Amazon Ürün Görüntüleme:

Reklamlarınızın görüntülenme sayısı. Belirlendikten sonra, geçersiz tıklamaların raporlarınızdan kaldırılması üç gün kadar sürebilir. Son üç güne ait tıklamalar, tıklama geçersiz kılma nedeniyle ayarlanabilir.

  • Amazon Ürün TıklamalarI:

Reklamlarınızın tıklanma sayısı. Belirlendikten sonra, geçersiz tıklamaların raporlarınızdan kaldırılması 3 gün kadar sürebilir. Son üç güne ait tıklamalar, tıklama geçersiz kılma nedeniyle ayarlanabilir.

İlgili: Becommer PPC Reklam Kurulum Hizmetleri 

İlgili: Becommer PPC Reklam Yönetimi

İlgili: Becommer Amazon Ürün Listeleme Hizmetleri

Amazon PPC Reklamları Nasıl Kullanılır?

Amazon’un pandemi ile birlikte zirveye çıkmasının sonucu olarak milyonlarca satıcı içinden 2022 ve sonrasında Amazon’da başarılı olmak istiyorsanız, iyi bir Amazon PPC reklam yönetim stratejisine sahip olmanız gerekir.

 


Amazon PPC Reklamları, Amazon’un dahili reklamcılık sisteminin bir parçasıdır. Amazon PPC aracılığıyla markalar, ajanslar ve üçüncü taraf satıcılar, ürünlerinin kolaylıkla bulunabilmesini sağlamak amacıyla Amazon’un arama sonuçlarında ve rakip ürün listelerinde görünen reklamlar oluşturmak için belirli anahtar kelimeleri hedeflemek durumundalar. Bunu yapmakla satıcılar, alışveriş yapmaya hazır olan Amazon müşterilerine satış noktasında, aradıkları kelimeler ile alakalı ürünler sunabilir ve ardından hangi reklamların dönüşüm sağladığını belirlemek için reklamlarının performansını ölçebilir. Amazon PPC Reklamları her tür ve büyüklükteki dört Amazon satıcısından üçünün kullandığı oldukça etkili bir pazarlama tekniğidir.

İlgili: Becommer Amazon Danışmanlık Hizmetleri 

ilgili:Amazon Ürün Analizi İçin Helium 10 ile Jungle Scout Kullanmak Yeterli mi?

Amazon PPC reklamları neden önemlidir?

Tüketici alışverişi giderek daha fazla çevrimiçi olarak ve ezici bir çoğunlukla Amazon.com’a geçtikçe, e-ticaret markaları ve satıcıları başarılı olmak için muazzam fırsatlara sahip hale geliyor. Ancak bu çevrimiçi perakende trafiği akışının artması ile, en fazla satışı elde etmek isteyen milyonlarca daha fazla rakip de ortaya çıkmış oluyor.

ilgili: Satış Artırmak İçin Amazon Influencerlarından Nasıl Faydalanılır?

Etkili bir PPC reklam stratejisine sahip olmak, her büyüklükteki Amazon işletmesinin temel direklerinden birisidir. Sonuçta, Amazon’da 350 milyondan fazla ürün var ve listeler bu kalabalıkta kolayca kaybolabilir. Organik sıralamanız, ürününüzün arama sonuçlarında doğal olarak göründüğü yer önemli olsa da, reklamlar platformdaki erişiminizi artırmaya yardımcı olacak en etkili araçlardır.

Amazon PPC reklam stratejisi nasıl oluşturulur?

Sağlam bir Amazon PPC stratejisi oluşturmanın temel yönleri şunlardır:

  • Her tür Amazon PPC reklamları test edilmelidir. Markanız için en iyisinin ne olduğunu görmek için otomatik ve manuel anahtar kelime hedefleme üzerinde yoğun bir çalışma gerçekleştirin.
  • Hem ilgili anahtar kelimelere hem de rakip ürünlere odaklanarak belli platformların Anahtar Kelime uygulamasını kullanarak ayrıntılı anahtar kelime araştırması yapın.
  • Başlarken kendi hazırladığınız ancak Amazon’un önerdiğinden %50-100 daha yüksek oranlarda günlük bütçeler ve varsayılan siparişler belirleyin.

Amazon Pcc- Becommer.com

ilgili: A’dan Z’ye Amazon Dijital Reklam Sözlüğü

  • Raporları çalıştırmadan ve ayarlamalar yapmadan önce reklam kampanyalarının en az iki hafta boyunca yayınlanmasına izin verin.
  • Manuel kampanyalarınıza anahtar kelimeler bulmak için otomatik kampanyalarınızdaki reklam raporlarını kullanın.
  • Manuel bir kampanyadan bir anahtar kelimeyi ayarlamadan veya kaldırmadan önce, anahtar kelimenin en az 10 tıklama aldığından emin olun.
  • Anahtar kelimeleri gerektiği gibi çıkararak, ekleyerek ve ayarlayarak reklam raporlarınızı haftada bir gözden geçirmeye devam edin.

 Amazon PPC reklam türlerinden hangisini seçmeliyim?

Amazon, satıcılara özelleştirilebilir hedefleme seçenekleriyle birlikte kullanmaları için birkaç farklı türde PPC reklamı sunar. Başlarken, özellikle otomatik hedefleme reklamları ve Sponsorlu Ürünler reklamlarını manuel olarak hedefleme gibi, size sunulan tüm reklam türlerini denemenizi öneririz. Bu iki reklam türü, Amazon’da ne tür anahtar kelimeler ve arama terimleri hedeflemeniz gerektiğine dair en iyi resmi elde etmenize yardımcı olur.

İlgili: Becommer Amazon Ürün Pazar Analizi Hizmetleri ve Fiyat Listesi

Aşağıdaki PPC seçeneklerini detaylıca ele alacağız. Ancak öncelikle, özellikle kısıtlı bir reklam bütçesiyle çalışırken, stratejinizi tahmini reklam harcamalarından elde edilen getiri (RoAS) açısından değerlendirmek faydalı olabilir. Başka bir deyişle, reklamlarınıza harcadığınız her bir dolar için satışlardan ne kadar gelir elde edeceğinizi düşünmek atmanız gereken öncelikli bir adımdır.Amazon Pcc- Becommer.com

 

Belirli reklam türleri ve stratejileri, diğerlerinden daha yüksek bir RoAS sağlar. Örneğin, Sponsorlu Marka reklamları yayınlamak, yakın ve uzun eşlemeli anahtar kelime hedefleme stratejileri gibi tüm PPC türleri arasında en fazla satışı sağlar.

Ürünlerinizin fiyatı da önemlidir. RoAS genellikle bir ürünün fiyatıyla birlikte artarken, 21-30 $ fiyat aralığındakiler, hem daha fazla hem de daha ucuz ürünlerden daha yüksek bir RoAS ile kazançlı bir seviyeye gelebilir.

ilgili: Zirveye Çıkışın Yolu: Amazon Dönüşüm Oranı (Conversion Rate) Arttırma!

Tabii ki, Amazon PPC kampanyalarını optimize etmek zaman ve pratik gerektirir ve bu konuda çalışırken hızınız değişebilir. Ancak bir ürünün yatırım getirisini bilmek, kararlarınızı yönlendirmenize yardımcı olabilir.

İlk başta, hangi belirli PPC stratejisinin markanıza en çok fayda sağlayacağını anlamak zor olabilir – Amazon satıcılarının %42’si, PPC tekliflerini yönetmeyi işlerini yürütmedeki en büyük zorluk olarak belirtiyor. Reklam türlerinin her birini deneyerek, sizin için neyin işe yarayıp neyin yaramadığını öğrenebilirsiniz. Ardından, yeterli veriye sahip olduğunuzda, iyi performans gösterenleri öne çıkarırken, çalışmadığını düşündüğünüz reklamları kaldırabilirsiniz.

Amazon PPC reklam türleri

Amazon KOBİ satıcılarının %79’u ürünlerinin reklamını Amazon’da veya Amazon dışında yapıyor. Bunlardan, Amazon Tıklama Başına Ödeme (PPC) reklamcılığını kullanan satıcıların dağılımı şöyle: %77’si Sponsorlu Ürünler reklamları, %39’u Sponsorlu Markalar reklamları ve %30’u Sponsorlu Görüntülü reklamlar kullanıyor. Üçüncü taraf satıcılar arasındaki popülerlik sırasına göre mevcut Amazon PPC reklam türlerini ele alalım şimdi

1. Amazon Sponsorlu Ürün reklamları

Sponsorlu Ürünler reklamları, arama sonuçlarında ve ürün listeleme sayfalarında görünür ve organik listelemelere çok benzeyebilir. Bu, üçüncü taraf satıcıların %66’sı tarafından kullanılan en yaygın Amazon PPC reklamı türüdür.

Sponsorlu Ürünler reklamları oluştururken, bir satıcının kullanabileceği iki tür anahtar kelime hedefleme stratejisi vardır: otomatik hedefleme ve manuel hedefleme. Onların farklılıklarını keşfedelim.

İlgili: Becommer Amazon Store Kurulum Hizmetleri  

İlgili: Becommer Amazon A Plus Content Hizmetleri

  •  AmazonOtomatik reklamlar

Otomatik strateji, Amazon’un algoritmasının ürün listelemenizle ilgili olduğunu belirlediği anahtar kelimeleri hedeflemeyi içerir. Zamanla Amazon, alışveriş yapanların tıklamalarından ve satın almalarından topladığı verileri kullanır, ardından reklamları listelemenize daha iyi uyacak ve dönüşümleri artıracak şekilde ayarlar.

Otomatik hedeflemede satıcılar dört farklı anahtar kelime eşleme türünü kullanabilir:

Yakın eşleme reklamları, alışveriş yapan kişiler, reklamını yaptığınız ürünle yakından alakalı arama terimleri kullandığında görünür

ilgili:Amazon Bullet Pointleri Satacak Şekilde Yazın; Şablonlar ve İpuçları

Gevşek eşlemeli reklamlar, alışveriş yapan kişiler ürününüzle gevşek bir şekilde alakalı anahtar kelimeler aradığında görünür

İkame ürünler, ürününüze benzeyen ancak farklı bir marka tarafından satılan ürünleri düşünen müşterileri hedefler (ör. KitchenAid blender yerine Cuisinart blender)

Tamamlayıcılar, sizin ürünlerinizi tamamlayan ürünlerin ayrıntı sayfalarını görüntüleyen müşterileri hedefler (ör. bir boya seti ile birlikte kullanabileceğiniz boya fırçaları)

“Otomatik” ifadesinin ima ettiği gibi, bu bir satıcının bakış açısından daha kolay hedefleme yöntemidir. Dezavantajı, diğer reklam türlerinin sunduğu optimizasyon seçeneklerinden yoksun olmasıdır.

  • Amazon Manuel PPC reklamaları

Manuel hedefleme, teklif vermek istediğiniz anahtar kelimeleri elle seçmeyi içerir. Manuel olarak hedeflenen reklamlar, yalnızca bir müşterinin arama terimleri seçtiğiniz anahtar kelimelerle eşleşirse görünür. Daha “uygulamalı” bir reklam türü olarak, maliyetlerdeki değişiklikleri izlemeniz ve uygun olduğunda ayarlamalar yapmanız gerekecektir. Bu optimizasyon, genellikle daha etkili reklamlar ve daha düşük uzun vadeli reklam harcamalarıyla sonuçlanır.

2. Amazon  Sponsorlu Markalar reklamı

Eskiden “başlık arama reklamları” olarak bilinen Sponsorlu Markalar reklamları, satıcıların aynı anda birden fazla ürüne yönelik farkındalık oluşturmasına ve Sponsorlu Ürünlere kıyasla daha sağlam görsellerle alışveriş yapanların dikkatini çekmesine olanak tanır.

Sponsorlu Markalar ile satıcılar, Amazon arama sonuçlarının en üstünde başlık banner‘ları olarak veya sayfanın daha aşağılarında bir video olarak görünebilen üç format arasından seçim yapabilir.

“Ürün koleksiyonu” ve “mağaza spotu” reklamları genellikle markanın logosunu, özel sloganını ve iki veya daha fazla ürünü içerirken, “video” biçimi tek bir ürünü gösteren 15-30 saniyelik bir video içerir.

Bu reklamlar tıklandığında, müşteriyi ürün detay sayfalarına veya bir markanın Amazon Storefront’una yönlendirir.

İlgili: Becommer Amazon Storefront Kurulum Hizmetleri  

İlgili: Becommer Amazon A Plus Content Hizmetleri

3. Amazon Sponsorlu Görüntülü reklamlar

Sponsorlu Görüntülü reklamlar, satıcıların Amazon’da ve Amazon dışında ürün detay sayfalarını ziyaret eden müşterileri yeniden hedeflemesine olanak tanır. Sponsorlu Ürünler ve Sponsorlu Markalar reklamlarının aksine, Sponsorlu Görüntülü reklamlar, Google, Facebook, Netflix ve hatta cep telefonu uygulamaları dahil olmak üzere Amazon’un bağlı sitelerinde görünebilir. Sponsorlu Markalar reklamlarında olduğu gibi, bir satıcının bunları kullanabilmesi için tescilli bir markası olmalıdır.

Amazon PPC Hakkında Sık Sorulan Sorular

Amazon PPC nedir?

Amazon PPC veya tıklama başına ödeme, Satıcıların anahtar kelime veya kelime grupları için teklif verdiği müzayede tarzında bir sistemdir. Bir amazon satıcı bir ürün anahtar kelime için müzayedeye girer, en yüksek teklifi veren kaznır ve en üstte onun ürününün reklamı çıkar.

Amazon PPC reklam türleri nelerdir?

Amazon’da platformunda oluşturabileceğiniz üç ana kampanya veya reklam türü vardır:
*Sponsorlu Ürün reklamları,
*Sponsorlu Marka reklamları
*Ürün Görüntülü reklamlar

Amazon, PPC reklamlar için ücret alıyor mu?

Amazon’un tıklama başına ödeme maliyeti sabit değildir. Normalde 0,02 $ ila 3 $’ı arasında değişiyor. Bir satıcının, ürün tıklama maliyeti, yaklaşık 0,77 $’dır. ancak ürün kategorisine, pazar yerine ve reklam türüne göre önemli ölçüde değişebilirler.

Amazon PPC için ne kadar bütçe ayırmalıyım?

Amazon PPC reklamlarına gelirlerinizin yaklaşık %10’nu kada harcamanız önerilir . Mevcut kampanyalarınız için reklam vererek veya satışlar arttıkça yeni reklamlar başlatmak, reklam bütçenizi besleyecektir.

Amazon PPC neden önemlidir?

Amazon PPC, Amazon Pay Per Click ifadesinin kısaltmasıdır ve Sponsorlu Ürün reklamları olarak da bilinir. İyi bir Amazon PPC Kampanya yapısı, satışları artırmanıza, dönüşüm oranlarınızı yükseltmeye ve Amazon sıralamanızı yükseltmeye yardımcı olur

Amazon PPC için iyi bir ACoS nedir?

%15-20 arasıdır.
Amazon ortalama ACoS, ideal bir referans noktasıdır. Ortalama ACoS yaklaşık %30’dur, ancak stratejinize ve hedefinize bağlı olarak değişebilir. Başlangıçta, %15-20 arası bir ACoS hedeflemelisin.