Becommer.com

Amazon ACoS Nedir? Amazon Reklam Satış Maliyeti Nasıl İyileştirilir?

Reklam, herhangi bir çevrimiçi işi yürütmenin büyük bir parçasıdır ve Amazon’da da bu durum farklı değil. Amazon Reklam Satış Maliyetiniz (ACoS), Amazon Sponsorlu Ürünler kampanyalarınızın ne kadar iyi çalıştığını anlamak ve ölçmek için önemli bir ölçümdür. Amazon ACoS (Reklam Satış Maliyeti), bir Amazon PPC kampanyasının performansını ölçmek için önemli bir metrik. Amazon reklamcılığında yeniyseniz, bu yazıda bu ölçüm hakkında bilmeniz gereken bir çok şey var; size ACoS’un ne olduğunu, nasıl hesaplanacağını, hangi ölçümlerin ACoS’u yönlendirdiğini ve Amazon’da ACoS’u nasıl iyileştireceğinizi göstereceğiz.

ilgili: Amazon SEO Rehberi 2022: Ürününüzü Nasıl Öne Çıkarırsınız?

İlgili: Becommer PPC Reklam Kurulum Hizmetleri 

İlgili: Becommer PPC Reklam Yönetimi

Amazon ACoS: Reklam Satış Maliyetlerinizi Optimize Edin

En büyük online satış platformlarından biri olan Amazon, bir milyondan fazla satıcının markalarını ve ürünlerini hem site içinde hem de site dışında tanıtmasına olanak tanır. Satıcılar Amazon’da markalarını veya ürünlerini tanıtmayı planlıyorlarsa, ACoS, yani reklam satış maliyeti hakkında bilgi sahibi olmaları gerekir. ACoS, bir şirketin harcadığı optimum reklam maliyetini, aynı şirketten ne kadar kazandığına kıyasla ölçer. Reklam maliyetlerinin hesaplanmasında Amazon’un reklam kampanyaları için sunduğu bir performans metriğidir. 2021’de Amazon satıcılarının %75’inden fazlası Amazon PPC, yani Tıklama Başına Ödeme kullandı. Bu nedenle performans metriklerinin ne olduğunu, bunları nasıl hesaplayabileceğimizi ve en önemlisi nasıl optimize edebileceğimizi bilmek zorunludur. Aşağıdaki Amazon Satış Maliyeti: ACOS Kılavuzu 2022, Amazon ACoS’un ne olduğunu ve mükemmel bir ACoS karşılaştırması bulmak için uygun bir çözüm olarak nasıl analiz edilebileceğini tartışıyor.

ilgili: Amazon Satış Sıralaması (BSR) için 14 Önemli Faktör!

İlgili: Becommer Amazon Hesap Açma Hizmetleri 

İlgili: Becommer Amazon Hesap Yönetim Hizmetleri 

Amazon Acos

Amazon ACoS Nedir?

Amazon ACoS veya Advertising Cost of Sales, reklam kampanyanızın verimliliğini ölçer. Reklam harcamasının reklam gelirine oranıdır (% olarak) ve bu, doğrudan Amazon reklam alanına uygulanabilir. Amazon ACoS veya Advertising Cost of Sales, reklam kampanyanızın verimliliğini ölçer. Yüzde olarak reklam harcamasının reklam gelirine oranıdır ve bu, doğrudan Amazon reklam alanına uygulanabilir. ACoS’unuzu Amazon’da şu formülle hesaplayabilirsiniz:

Amazon ACoS Hesaplama

ACoS = Reklam Harcaması ÷ Reklam Geliri X 100.

Kısacası ACoS, reklamcılıkla kazanılan her doların ne kadarının bir reklam kampanyasına harcandığını gösterir. Örneğin, bir kampanyanın 400 ABD doları tutarında reklam satışı sağladığını varsayalım. Bu kampanyanın reklamları 100 ABD Doları tutarındaysa, ACoS = 100 / 400 * 100 = %25. Yani yapılan her dolar için reklama 25 sent harcandı.

Özetle, ACoS, bir reklam kampanyasına harcanan reklamlara atıfta bulunarak her doların ne kadarının kazanıldığını söyleyecektir. Bu örneğe referansla, bir reklam kampanyası 200 ABD doları tutarında reklam satışı oluşturmuşsa. Bu reklam kampanyasının reklam maliyeti 50 ABD Doları ise, ACoS = 50 ÷ 200 X 100 = %25. Bu, yapılan her dolar için reklama 25 sent harcandığını gösteriyor. Bir reklam kampanyasının herhangi bir düzeyinde ACoS hesaplanabilir. Amazon’un ACoS’u otomatik olarak hesapladığı genellikle 4 seviye vardır: AD grubu düzeyi, Kampanya düzeyi, Anahtar kelime düzeyi, hesap düzeyi.

 

Amazon Acos Nedir

 

AD grubu düzeyi: Bunda, belirli bir dönem için bir kampanyadaki bir reklam grubu için ortalama bir ACoS hesaplanır.

Kampanya düzeyi: Bunda, bir kampanyadaki tüm anahtar kelimeler ve reklam grupları için ortalama ACoS, belirli bir süre boyunca hesaplanır.

ilgili: Amazon Reklam Rehberi 2022: Satıcılar İçin Yol Haritası

Amazon anahtar kelime düzeyi: Bunda, belirli bir süre için yalnızca tek bir anahtar kelime için toplam ACoS hesaplanır.

ilgili: Püf Noktaları ile Amazon Keyword Belirleme (Anahtar Kelime) Klavuzu 2022

Hesap düzeyi: Bunda, belirli bir dönem için tüm kampanyalar için ortalama ACoS hesaplanır.

Amazon ACoS Hesaplama  Aracını Aktifleştirme

ACoS hesaplamasını şu yolu izleyerek de etkinleştirebilirsiniz

Amazon Seller Central > Reklamcılık > Campaign Manager > “Sütunları Tıklayın” düğmesi > Sütunları Özelleştir > Reklam Satış Maliyetini Kontrol Et kutusu. ACoS, aşağıdaki formül yardımıyla kolayca hesaplanabilir: ACoS = Toplam Reklam harcaması ÷ Reklamlardan Toplam Satış Geliri X 100. Daha önce tartışıldığı gibi, toplam reklam harcamasının satış gelirine oranıdır. Daha düşük bir ACoS oranının daha çok tercih edilebileceği düşünülebilir. Ancak, daha düşük ACoS, toplam reklam harcaması olan payın, satışlardan kazanılana kıyasla daha az olduğu anlamına gelir. Bu tür sonuçlara sahip olmak, ideal ACoS’un %1’e kadar düşeceği anlamına geleceği ve bunun neredeyse imkansız olduğu anlamına geleceği için bu doğru bir yorum değildir.

Bundan böyle, düşük bir ACoS’a sahip olmak daha iyidir, ancak ideal olmayabilir. Amazon ürün kategorisi, hedef satışlar, kar marjları, rekabet, ürün fiyatı vb. gibi çeşitli faktörlere bağlıdır. Sonuç olarak, Amazon’daki her satıcı, kampanya verimliliğini ifade etmek için kişiselleştirilmiş Amazon ACoS’unu hesaplamalıdır. İşletme, yüzde 15-20 civarında bir ACoS’u hedeflemelidir. İdeal olarak, kârı en üst düzeye çıkarmak için ürün maliyetinizin reklam harcamanızdan daha yüksek olması gerekir. Bu, işletmeniz için geliri optimize etmenin en iyi yoludur.

ilgili: Amazon Petshop Kategorisinde Nasıl Avantaj Sağlanır?

 

Amazon Acos Reklam Satış Maliyeti

Mükemmel ACoS Oranı Ne Olmalıdır?

Mükemmel ACoS diye bir şey yoktur. Mükemmel bir ACoS’a ulaşmak, hesaba ve ürüne özel faktörlere bağlıdır. Belirli bir ürün kategorisi için satıcı, yeterli veriye sahip olduktan sonra ortalama ACoS’u hesaplayabilir ve aynısını bir kıyaslama olarak kullanabilir. Çoğu satıcının zaten reklam için daha az harcama yapması gereken markalar kurmuş olması nedeniyle, genellikle tavsiye edilmez. Bu nedenle, bu tür hesaplamalar yalnızca mükemmel ACoS setini ulaşılamaz hale getirecektir. Amazon reklamlarınız için ACoS’u emsal grubunuzla kıyaslamak, tekliflerinizi optimize ederek veya daha fazla negatif anahtar kelime ekleyerek reklam kampanyalarının verimliliğini artırma potansiyeli olup olmadığını görmenize olanak tanır.

İlgili: Becommer Amazon Ürün Listeleme Hizmetleri

Mükemmel ACoS hedefini bilmek istiyorsa bir satıcı, genellikle %30 ile %40 arasında bir değer öneriyoruz. Ayrıca, şirketiniz ürününüzü piyasaya sürmeyi planlıyorsa veya “büyüme modeli” altındaysa, daha yüksek bir ACoS hedefi seçmelisiniz. Daha sonra ürünü için yeterli incelemeye sahip olduğunda hedefi optimize edilmiş bir düzeye taşıyabilir. Ancak hangi ACoS değerlerinin gerçekçi olduğunu ve neyin iyi bir ACoS olduğunu belirlemek, kampanya türü, ürün ve rekabet gibi bireysel faktörlere bağlı olacaktır ve her reklam veren için farklılık gösterebilir. Tıklama Başına Maliyet Reklamlarında olduğu gibi, pragmatik veya iyi bir ACoS belirlemek ve tanımlamak için kendinize bütçelenmiş reklam maliyetinizin ne olduğunu sormalısınız, çünkü bu, reklamcılık için yaptığınız gerçek harcamaya karşı kar marjınıza bağlı olacaktır. reklam hedeflerinize.

 

Başa Baş ACoS nedir?

Başa baş bir ACoS, satıcının reklamdan para kazanmaya veya kaybetmeye başlayacağı bir noktadır. ACoS, satıcının kazandığı kârdan daha yüksek bir marj kaydettiğinde, reklam kampanyalarından para kaybettiğini gösterir. Öte yandan, ACoS, kazanılan kardan daha düşük bir marj kaydederse, bu, satıcının reklam kampanyalarından daha fazla para kazandığı anlamına gelir. Bu nedenle, satıcı, Amazon’da reklam vermesi gerektiğinde, kampanyalarının başlamasından önce başabaş ACoS’u hesaplamalıdır.

Başabaş ACoS’u nasıl bulabiliriz?

Etkili bir şekilde, başa baş ACoS’unuz kar marjınız ile doğru orantılıdır. Aslında, bu sizin kar marjınızdır. Belirli bir ürün için reklam öncesi kar marjınız ne olursa olsun, reklam için harcayabileceğiniz ve yine de kâr elde edebileceğiniz maksimum miktardır. Veya başka bir deyişle, bu sizin başa baş ACoS’unuz. Örneğin: 25 TL’lik reklam harcamasından 100 TL’lik satış elde ederseniz, bu, 4 kat (veya %400) reklam harcamasından elde edilen getiri olur. 25 ABD doları reklam harcamanız ve 100 ABD doları geliriniz varsa, ACoS’niz %25 olur. 4x’lik bir RoAS, %25’lik bir ACoS’dur ve satılan malın maliyeti 60$ ise, o zaman başabaş ACoS’unuz %40 (40$) olacaktır – çünkü kar marjınız %40’tır. Başabaş ACos aşağıdaki adımlarla hesaplanır: Ürününüzün kar marjını hesaplayın, ACoS’unuzu hesaplayın.

İlgili: Becommer Amazon Storefront Kurulum Hizmetleri  

İlgili: Becommer Amazon A Plus Content Hizmetleri

Ürününüzün kar marjının hesaplanması: Kar marjı aşağıdaki formül kullanılarak hesaplanabilir: Brüt Kar marjı= (Gelir- Satılan Malın Maliyeti/ Hasılat X 10. Ürünün maliyeti, ürünü üretirken, ithal ederken ve satarken yapılan tüm masrafları içerecektir. Ayrıca depolama, yönlendirme ve diğer ücretler gibi Amazon satış maliyetlerini de dikkate almalıdır. ACoS’unuzu hesaplarken, hem kar marjını hem de ACoS’u hesapladıktan sonraki adım, başabaş noktanızı bulmak için bunları karşılaştırmaktır. ACoS > kar marjı, satıcının reklamdan para kaybettiği anlamına gelir. ACoS < kar marjı, satıcının reklamdan para kazandığı anlamına gelir.

 

Amazon. Endişe Etmek

En İyi Amazon ACoS Nasıl Seçilir?

ACoS’un genel yorumu, kar marjından daha düşük olması gerektiğini söylüyor. Ancak, Amazon kampanyaları planlanırken bazı istisnalar akılda tutulmalıdır. Satıcıların, amaca göre en iyi Amazon ACoS’u seçmeleri gerekir. Amazon’da ACoS performansınızı iyileştirmek için uygulayabileceğiniz birçok etkili strateji vardır. Bahsedilmeye değer en iyi stratejilerden bazıları:

İdeal olarak, Amazon’da iyi bir ACoS, hedefinize bağlıdır. Amacınız karı maksimize etmek veya düşük dönüşüm sağlayan bir ürün satmaksa, %15-30 civarında düşük bir ACoS ayarlayabilirsiniz. Ancak amacınız nişinizde yüksek görünürlük elde etmek ve marka bilinirliğini artırmaksa, %40’ın üzerinde yüksek bir ACoS ideal olacaktır.

İlgili: Becommer Amazon Ürün Pazar Analizi Hizmetleri ve Fiyat Listesi

Amazon markaları için iyi bir reklam satış maliyeti, bir dizi faktöre bağlı olacaktır, bu nedenle her markanın hedeflemesi gereken tek tip bir ACoS yoktur. Genel olarak, Amazon reklamları için ACoS’unuzu ayarlarken satışları, kar marjlarını ve verimliliği düşünmelisiniz. Örneğin, bir satıcı uzun vadeli depolama ücreti ödediği için fazla envanteri satmak isterse. Böyle bir durumda daha fazla depolama ücreti ödemek yerine ürünün satışında kendisine yardımcı olacak bir Amazon PPC kampanyası kullanmalıdır. Yeni satıcı müşteriler arasında marka farkındalığı yaratmak istediğinde, ACoS’u hedeflere göre ayarlamak da önemlidir.

Acos

ACoS’u Ne Etkiler?

Elbette, yeni bir ürünün ACoS’unu birkaç faktör etkiler. En önemli faktörlerden biri ürünün yaşıdır. Bir ürünün piyasada ne kadar süredir listelendiği önemli bir rol oynamaktadır. Amazon PPC, Yaşa dayalı listelemeye daha fazla güvenecektir. Ayrıca, böyle bir listelemenin rekabeti desteklemek yerine açık artırmayı kazanmasını sağlayacaktır. Bu tür durumlar, Amazon satıcılarının ilgili yeni ürünlerinin ACoS’unu düşürmelerine de yardımcı olur. Ancak, hem liste hem de satıcı yeniyse, teklif açık artırmasını kazanmak çok daha fazla zaman alabilir ve sonunda ACoS da artacaktır. ACoS’u da etkileyen diğer birkaç faktör şunlardır: Tıklama Oranı, Tıklama başına maliyet, reklam geliri, Siparişler, Reklam harcamasının getirisi, Tıklamalar, Gösterimler.

Tıklama Oranı CTC (Tıklama Oranı): Reklamın alakalı olup olmadığını gösterir. Bu oran, tıklamaların gösterimlere bölünmesiyle hesaplanır. Tıklama başına maliyet: Elbette, müzayedenin gerçek fiyatı her zaman tekliften daha düşüktür. Tıklama başına maliyet (TBM), ikinci en yüksek teklif artı 0,01 ABD dolarıdır. Reklam geliri: Siparişler ortalama satış fiyatı ile çarpıldığında reklam geliri hesaplanabilir. Reklam geliri, reklam yoluyla kazanılan satışların sayısıdır.

Amazon Müşteri Siparişleri: Müşteriler, reklama tıkladıklarında bir ürünü satın alma olasılıkları yüksektir. Reklam harcamasının getirisi: Reklam harcamalarından elde edilen getiri (RoAS), Reklam gelirini reklam harcamasına böldüğümüzde hesaplanır. Bu oran, satıcının ürünün reklamına harcadığı her dolar için ne kadar para kazandığını açıklar. Tıklamalar: Bir müşteri, aradığı şeyle oldukça alakalı bir reklam bulursa, o reklamı tıklar. Gösterimler: Gösterimler, reklamı kaç müşterinin gördüğünü gösterir. Gösterim sayısı arttıkça satış hacmi optimize edilebilir ve maksimum seviyeye ulaşabilir.

 

Acos

ACoS’u Nasıl Düşürebiliriz?

ACoS, karmaşık bir performans metriğidir. Satıcının reklam kampanyaları için farklı hedefleri olduğunda, ne zaman başarılı olduğunu bilmek zorlaşır. Örneğin, satıcının ürünün lansmanları için 5, mevcut ürünler için 20 tane daha reklam kampanyası varsa, lansman kampanyaları için ACoS yüksek olacak ve aynı zamanda hesabınızın toplam ACoS’unu da çarpıtacaktır. ACoS %80’den fazlaysa, özellikle %100’e veya daha fazlasına ulaşırsa, kötü bir gösterge olarak kabul edilir. Böyle bir noktada, satıcının reklam harcamalarını azaltmanın yollarını düşünmeye başlaması zorunlu hale gelir.

Reklam harcamalarını azaltmaya yardımcı olacak stratejiler aşağıda listelenmiştir: Reklam veren, ürünün video ve fotoğraflarının kalitesini iyileştirmeye odaklanmalıdır. Ayrıca, haftayı ayırma veya gün ayırma stratejilerini tanıtabileceği ve kullanabileceği en iyi zamanlara odaklanması gerekir. Reklam verenlerin daha iyi anahtar kelimeler bulması ve düşük performans gösterenleri bırakması gerekir. Tekliflerin optimize edilmiş halde tutulması da önemlidir. Teklif çok yüksek veya çok düşük olmamalıdır. Arama öğelerini içeren ürün listeleri, Reklam harcamasını azaltmak için optimize edilmelidir. Satıcı, ACoS’u azaltmak için Amazon PPC yazılımını da kullanabilir. Satıcı, daha iyi sonuçlar elde etmek için reklamları optimize etmelidir.

 

Amazon Influencer Pazarlama-Becommer.com

Amazon ACoS Stratejisi:Amazon’da ACoS Nasıl Optimize Edilir?

Amazon ACoS’un (reklam satış maliyeti) birbirine bağlı birkaç farklı metriğe bağlı olduğunu gördük. ACoS optimizasyonu için en etkili yaklaşım, aşağıdaki metriklere odaklanmaktır:

Tıklama oranı: Optimizasyondan önce, tıklama oranınızın rakiplerinize kıyasla ne kadar iyi olduğunu anlamanız gerekir. Bunu, tıklama oranınızı pazar yerinizdeki ve alt kategorinizdeki diğer satıcılarla karşılaştıracak olan yazılım araçlarını kullanarak ücretsiz olarak yapabilirsiniz. Benzer grubunuzla karşılaştırmalı olarak tıklama oranınıza bakarak şunları görebilirsiniz: Ürün reklamlarınızı (resimler, kopyalar, incelemeler vb.) müşterileriniz için daha çekici hale getirme potansiyeli var mı? Reklamlarınız, müşterileri ürününüz hakkında daha fazla bilgi edinmeye ikna etmek için kalabalığın arasından sıyrılabiliyor mu? Anahtar kelimeler ve ASIN’ler/kategoriler açısından çok dar veya çok geniş bir kitleyi hedefliyor mu?

ilgili: Zirveye Çıkışın Yolu: Amazon Dönüşüm Oranı (Conversion Rate) Arttırma!

Tıklama oranımı nasıl optimize edebilirsiniz? Kampanyalarınızın hedeflemesini hassaslaştırın. En alakalı anahtar kelimeleri belirlemek için Amazon anahtar kelime araştırması yapın. Reklamlarınızın alakasız aramalarda gösterilmesini önlemek için negatif anahtar kelimeler kullanın. Ürün resimlerinizi optimize edin, kalabalığın arasından sıyrılıp Amazon’un kalite, arka plan, açı ve perspektif gereksinimlerine uygun olduğundan emin olun. İncelemeleri yakından izleyerek ve olumsuz müşteri incelemelerine dayalı olarak ürün ve ürün detay sayfanızda iyileştirmeler yaparak yıldız puanınızı artırın.

 

Amazon. Endişe Etmek

 

Tıklama başına maliyet (CPC): Tıklama başına maliyet, pazar yerleri ve ürün kategorileri arasında büyük farklılıklar gösterir. CPC’niz kıyaslamanın üzerindeyse, reklamlarınız için fazla ödeme yapıyor ve reklam harcamalarını boşa harcıyor olabilirsiniz. Öte yandan, CPC’niz karşılaştırmanın altındaysa, teklifleriniz muhtemelen olabilecekleri kadar rekabetçi değildir ve büyük olasılıkla değerli gösterimleri ve satışları kaçırıyorsunuzdur. Bir ürün lansmanı için reklama yatırım yapıyorsanız veya yalnızca gösterimleri veya satışları en üst düzeye çıkarmaya çalışıyorsanız bir istisnadır. Bu durumlarda, kıyaslamanın üzerinde bir CPC’ye sahip olmak mantıklı olabilir.

Rekabet ne kadar büyük olursa, teklifinizin rekabetçi olması için o kadar fazla ödemeniz gerekeceğini unutmayın. Mevsimsel eğilimler, anahtar kelimeler için teklif veren reklam verenlerin sayısını ve dolayısıyla ortalama CPC’yi de etkileyebilir. Örneğin, insanların çok fazla alışveriş yaptığı Noel’den önceki haftaları düşünün. Bu, daha fazla reklam verenin anahtar kelimeler için teklif verdiği ve CPC’lerin daha yüksek olduğu bir dönemdir. Seçtiğiniz teklif stratejisinin türü de genel TBM’niz üzerinde önemli bir etkiye sahip olabilir.

CPC’mi Nasıl Optimize Edebilirim?

1. Reklamcılık hedefinizi belirleyin ve ACoS’u hedefleyin. Hedefiniz satışları veya gösterimleri en üst düzeye çıkarmak mı (daha yüksek hedef ACoS veya başa baş ACoS) yoksa kârlı bir kampanya yürütmek mi (düşük hedef ACoS)? CPC optimizasyonunuza rehberlik etmesi için her kampanya/reklam grubu için bir hedef ACoS tanımlayın.

2. Teklifleri düzenli olarak optimize edin. Hedef ACoS, rekabet ve dönüşüm oranlarına bağlı olarak, kampanyalarınızdaki her bir anahtar kelime için optimum CPC farklı olacaktır. Ve bu koşullar zamanla değişir. Bu nedenle, her bir anahtar kelime için en uygun CPC’yi elde etmek ve sürdürmek için tekliflerinizi düzenli olarak ayarlamanız önemlidir.

 

Mevsimselliğe Dikkat Edin

Reklam maliyetlerindeki ve reklam gelirindeki mevsimsel değişiklikler de genel ACoS’niz üzerinde önemli bir etkiye sahip olabilir. Örneğin, işletmeler genellikle Amazon Prime Day, Black Friday ve Cyber ​​Monday gibi büyük alışveriş tatillerinde önemli gelir artışları görür. Güvenilir verilere sahip olduğumuz son yıl olan 2019’da, reklam geliri Prime Day’de %156, Kara Cuma’da %104 ve Siber Pazartesi’de %159 arttı. Ürün sayfalarınızı optimize ettiğinizde, reklam vermek için en iyi zamanları bulduğunuzda ve iyi bir Amazon PPC aracı kullandığınızda ACoS hedeflerinize ulaşmak kolaydır.

ilgili: Satıcılar için Amazon Prime Day; fırsatları: Amazon indirim günlerine nasıl hazırlanılır, ne yapılır?

ilgili: 2022 Amazon Black Friday (Kara Cuma) Satış Stratejileri

Amazon Ürün Detay Sayfalarınızı Optimize Edin

Ürün sayfanız ve fiyatınız, dönüşüm oluşturma denkleminin yarısıdır. Ürün sıralamanızda ve Amazon PPC kampanyanızda harika bir iş çıkardıysanız, ancak ürün sayfanız harika değilse, potansiyel müşteri başka bir ilgili ürüne dönecektir. Ürün sayfanızın ürünün ne olduğunu, net hedef kitlesinin kim olduğunu ve nasıl satın alınacağını açıkça yanıtlayıp yanıtlamadığını yanıtlayarak Amazon ürün listelemenizin Amazon A-9 algoritmasına hitap ettiğinden emin olun. İyi bir ürün sayfasında şunlar bulunur: Doğru ve çekici bir ürün başlığı, kapsamlı bir ürün açıklaması, yüksek kaliteli ürün fotoğrafları ve videoları, çok sayıda iyi yorum.

ilgili: Tüm Detaylarıyla, Amazon A9 algoritması nedir, nasıl çalışır?

ilgili: Amazon Ürün Detay Sayfası Nedir? Sizi Öne Geçirecek 10 Değerli Taktik

 

Amazon'da Fiyat Belirleme
Amazon’Da Fiyat Belirleme

Reklam Vermek İçin En İyi Zamanları Bulun

2017’den beri geçmiş için topladığımız verilerimizi kullanarak, Pazar-Çarşamba arasının reklam yapmak için en iyi zaman olduğunu ve en iyi ayın Nisan olduğunu bulduk. Bu verileri kullanmak, TACoS’larına karar verirken Amazon satıcıları için inanılmaz derecede değerlidir. Yukarıda da söylendiği gibi, ACoS’unuzu her seferinde vurmanızı sağlamak için tekliflerinizi otomatikleştirebilecek birçok Amazon PPC aracı var.

Sonuç

İyi bir Amazon ACoS elde etmek kolay değildir. Daha fazla kar elde etmek ve satışları artırmak için ticari kuruluşların agresif bir reklam kampanyası başlatması gerekir. Şirket orta ölçekli olduğunda, işletme daha az kaynağa sahip küçük bir ekibe sahip olduğu için zorlaşıyor. ACoS, PPC’nin önemli bir yönüdür; her satıcının, reklam kampanyalarının her biri için benzersiz bir ACoS hedefi olması gerekir. Ayrıca, belirli bir süre boyunca ACoS’ta meydana gelmesi muhtemel değişiklikleri tutarlı bir şekilde izlemesi gerekir. Sonuç olarak: kişisel strateji ve gelirle ilgili olduğu için “iyi” veya “kötü” bir ACoS’un gerçek bir tanımı yoktur. Genellikle birisi “iyi ACoS” dediğinde, genellikle maksimum kârlılık için düşük ACoS anlamına gelir.

 

Sss

Amazon ACoS Hakkında Sıkça Sorulan Sorular

Amazon ACoS’um ne olmalı?

Amazon ortalama ACoS, ideal bir referans noktasıdır. Ortalama ACoS yaklaşık %30’dur, ancak stratejinize ve hedefinize bağlı olarak değişecektir. Tipik olarak, yaklaşık %15-20’lik bir ACoS hedeflemelisiniz. Karlılığınızı en üst düzeye çıkarmak için, ürünlerinizin maliyetinin reklam harcamanızdan daha yüksek olması gerekir.

Amazon ACoS’u nasıl kontrol ederim?

Amazon’da ACoS’u azaltmanın en etkili yollarından biri, otomatik hedefleme kampanyalarınızı değiştirmektir. Yeni bir reklam kampanyası başlattıktan sonra, birkaç hafta yayınlanmasına izin verin ve hangi arama terimlerinin satış getirdiğini görmek için tekrar kontrol edin. Kampanyanızın zaman içinde değişecek birçok yönü vardır.

ACoS hedefi nedir?

Hedef ACoS, ürünlerinizin hedeflenen kar marjına ulaşmasını sağlamak için bir ölçüttür. ACoS’unuz, ilk etapta reklamcılıktan elde ettiğiniz kazançların ne kadarının reklam kampanyasına harcandığını gösterir.